Direktlänk till inlägg 28 december 2013

*Val som skapar rubriker*

Av Annica Olsson - 28 december 2013 20:37

Detta med att ha barn, inte kunna få barn, eller vara frivilligt barnlös, är så otroligt laddat. Tjejer som väljer bort barn, trycks provcoera något otroligt. Men detta är det ingen som skriver om, jag själv skrev till Amelia, och vad fick jag en liten notis längst bak i tidningen. Nu tänker ni jävla kärring som inte kan vara nöjd som alla andra, men det kan jag inte. Varför längst bak? Skäms dom så pass över att vi tjejer finns, som valt bort barn finns, eller är vi inte värda en interjuv. Det har haglat så pass mycket glåpord över mig, så de skulle folk inte tro om man berättade. Jag själv valde vid 22 års ålder att inte skaffa mig barn, sen dess höll jag fast vid mitt beslut, tills jag fyllde 25, därefter fick jag som jag ville, jag fick tid för sterilisering, dvs min frihet! Folk kan nog tycka att det är att vara brutal eller elak,men det gör inte jag. Hur mänsklig skulle jag vara om jag fick barn, för någon annans skull? För att glädja andra, eller för att jag ska följa strömmen? Nej folk får säga vad dom vill om mig, men när jag har beslutat mig för något, ändrar jag mig oftast inte, så också även detta. Vilket ett litet ärr vid min navel vittnar om, detta är något jag är stolt över, men vägen dit var lång. Kantad av många oförstående och arga människor. Ord som, äsch du ändrar dig vid 30, du är för ung, sånt kan du aldrig veta, åh du blir aldrig vuxen utan barn, du kommer bli ensam som gammal, stackars dina föräldrar, du är ingen riktig kvinna, du är känslokall,du har ingen empati, listan kan göras lång må ni tro. Jag läste om en tjej som sterliserade sig, och folk brukade hålla upp barn framför henne, och säga vadå blir du inte sugen nu? Herregud hur patetisk får man bli, man kan inte övertyga folk om sånt, det gör man som man vill med. Att välja bort barn, är inte lika med, att man hatar dom eller är känslokall. Jag har aldrig blivit utsatt för att nån håller upp barn framför mig, och säger vadå blir du inte sugen eller ångrar du dig inte? Då skulle jag säga, jag är mamma, och våran son har lika mycket värde som din bebis, och sen skulle jag säga att jag aldrig ångrar mitt beslut om att sterlisera mig. Jag är tacksam över familj, vänner, min underbara fästman och våran Nemo, som genom allt stöttat mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Olsson - 1 december 2013 19:17

Nu till mina innersta tankar, jag har ett funktionshinder som heter Diskalkulii, i korta drag betyder det att man har extremt svårt med matte, svårt att bedömma avstånd, svårt med lokalsinnet, svårt att bedömma saker som ska göras vid behov. Detta är...

Av Annica Olsson - 12 november 2013 20:22

Det datumet är speciellt, för då kom lyckan, i form av en grycksbokarl som heter Patric! Hela mitt liv har jag längtat efter kärlek, men inte känt att jag har passat in, varken lång,eller blond, som det skulle vara på den tiden, ja alltså tills man i...

Av Annica Olsson - 31 oktober 2013 19:46

Som 17 åring var jag, glad och ville precis som dom flesta andra bli älskad, känslan av att bli älskad stod högt upp på listan. Jag träffade en man som jag trodde, älskade mig, fler och fler folk påpekade massor av saker om honom, och självklart gick...

Av Annica Olsson - 19 september 2013 20:26

Hösten har kommit, oavsett man vill eller inte. Men den är annorlunda jämfört, med alla andra höstar jag har upplevt. För ett år sedan, förde hösten med sig mitt livs kärlek Patric, som också nu är min fästman. Förlovningen var en av dom bästa dagarn...

Av Annica Olsson - 20 augusti 2013 20:31

Ja så är det bara en vecka kvar, tills jag och min pojkvän ska förlova oss. Det är nervös, pirrigt och det känns så overkligt. Tänk att det blev, precis som jag ville, efter allt mörker, och alla ledsamheter. Jag trodde aldrig att jag skulle hitta, n...

Ovido - Quiz & Flashcards