Direktlänk till inlägg 1 december 2013

*Mina Innersta Tankar*

Av Annica Olsson - 1 december 2013 19:17

Nu till mina innersta tankar, jag har ett funktionshinder som heter Diskalkulii, i korta drag betyder det att man har extremt svårt med matte, svårt att bedömma avstånd, svårt med lokalsinnet, svårt att bedömma saker som ska göras vid behov. Detta är min "mörka hemlighet" Något jag har fått vänja mig vid, att prata om, trots att jag inte alltid vill, eller ofta inte vill. Eller det beror på vem personen ifråga är, som man pratar med. Jag fick inte min diagnos, förrens 3 veckor innan jag fyllde 18 år. Vilket är med andra ord jävligt sent! Min mamma, min älskade mamma som slet som den lejoninna hon är, för mig, med blod, svett och tårar, och ilska kan man lägga till. Ingen som trodde henne, ingen som ville tro henne, dom bara sa det kommer sen, det kommer sen. Mamma hade ju upptäckt detta med mig, redan när jag var liten, men då fanns det ytterst lite information om mitt funktionshinder. Så den kampen hade vi i stort sett hela livet, och när vi väl fick en diagnos, var det ingen som trodde eller tog oss på allvar då heller. Jag har alltid känt mig annorlunda, att jag var kort, och färgad, gjorde naturligtvis sitt till, då var jag ju verkligen annorlunda. Nu har jag ju tagit steget fullt ut, och valt bort barn också, för att är jag annorlunda, kan lika gärna vara det ända vägen in i kaklet. Så till er föräldrar som har barn, som är annorlunda, ta till er den hjälp ni får! Men se också till barnens begåvningar, det kommer prövningar för alla, men man klarar allt bara man ger sig fan på det. Titta på mig! I dag lever jag min dröm, jag är Patrics fästmö, och Nemos mamma, vem hade kunnat trott det, när jag hade det som jobbigast? Inte jag i alla fall! Så ett stort tack till min mamma, som har och alltid kommer vara mitt stora stöd, som tror på mig, som gjorde mig självständig, som trodde på mig, när jag hade det som jobbigast. Tack till mina vänner, min fästman Patric, och våran son Nemo, dom älskar mig, funktionshindrad eller inte, steriliserad eller inte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Olsson - 28 december 2013 20:37

Detta med att ha barn, inte kunna få barn, eller vara frivilligt barnlös, är så otroligt laddat. Tjejer som väljer bort barn, trycks provcoera något otroligt. Men detta är det ingen som skriver om, jag själv skrev till Amelia, och vad fick jag en lit...

Av Annica Olsson - 12 november 2013 20:22

Det datumet är speciellt, för då kom lyckan, i form av en grycksbokarl som heter Patric! Hela mitt liv har jag längtat efter kärlek, men inte känt att jag har passat in, varken lång,eller blond, som det skulle vara på den tiden, ja alltså tills man i...

Av Annica Olsson - 31 oktober 2013 19:46

Som 17 åring var jag, glad och ville precis som dom flesta andra bli älskad, känslan av att bli älskad stod högt upp på listan. Jag träffade en man som jag trodde, älskade mig, fler och fler folk påpekade massor av saker om honom, och självklart gick...

Av Annica Olsson - 19 september 2013 20:26

Hösten har kommit, oavsett man vill eller inte. Men den är annorlunda jämfört, med alla andra höstar jag har upplevt. För ett år sedan, förde hösten med sig mitt livs kärlek Patric, som också nu är min fästman. Förlovningen var en av dom bästa dagarn...

Av Annica Olsson - 20 augusti 2013 20:31

Ja så är det bara en vecka kvar, tills jag och min pojkvän ska förlova oss. Det är nervös, pirrigt och det känns så overkligt. Tänk att det blev, precis som jag ville, efter allt mörker, och alla ledsamheter. Jag trodde aldrig att jag skulle hitta, n...

Ovido - Quiz & Flashcards